Suden etsivätoimisto VII - Höyryä ja punkkeja

seikkailu, faabeli

Kaikki alkoi siitä, kun pormestari Karhu allekirjoituksellaan luovutti puoli hehtaaria Syysmetsän jylhää kuusistoa täysin tuntemattomalle Hillerille. Otsolinnan pihalle ilmestyi kullattu karhupatsas, ja vielä samana päivänä Hillerin Höyry ja Mutteri kaatoi ensimmäisen puun uudelta tontiltaan. Pian tontin ympärille kohosi huiman korkea muuri, jonka takaa kaikui ryske ja pauke. Musta, katkuinen savu levisi Syysmetsän ylle.

Kuten aina, ensimmäiset huhut saivat alkunsa Syysmetsän krouvissa huurteisen äärellä. Metsään oli kuulemma nousemassa Tehdas, joka muuttaisi kaikki metsän asukkaan mustiksi kuin kekäleet ja viheliäisiksi kuin salakuljetettua muurahaishappoa haistelleet siilit. Tehdas kilkuttaisi yötä päivää, niin ettei Syysmetsässä olisi kellään enää siunaaman rauhaa, ja se pistelisi suuhunsa kaikki kuuset ja männyt ja jalavat viimeistä käpyä myöten.

"Ei vetele," tuumii etsivä Susi. Urhoollisine apureineen Susi päättää tunkeutua Höyryn ja Mutterin ytimeen ja kohdata pelottavan Tehtaan silmästä silmään. Sittenpä nähdään, kuka on Syysmetsän kingi!

***
Suden etsivätoimisto -sarjan seitsemäs osa pelataan totuttuun tapaan menetelmällä, jossa tarinaa luodaan sitä mukaa kuin peli etenee. Apuna käytetään korttipakkaa, jossa kukin maa edustaa tietyntyyppistä tapahtumaa.

Jotta peli pysyisi tiiviinä, tapahtumien tulee tukea päätarinaa eikä harhailla liiaksi sivupoluille. Peliaika on rajallinen!

Lisätiedot
Osallistujat min.: 
3 hlöä
Osallistujat max.: 
5 hlöä
Järjestäjä
Nimi: 
Jenny Perttola
Sähköposti: 
jenny.perttola@gmail.com